Reklamačné podmienky internetového obchodu (E-shopu)
neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
Reklamovať je možné len Tovar, ktorý bol zakúpený u Obchodníka a ktorý je vlastníctvom Spotrebiteľa.
Na všetok ponúkaný Tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov a na použitý Tovar je 12 mesiacov. Ak je na Tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Tovaru od prepravnej spoločnosti.
Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vadu vytkol u predávajúceho bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia veci. Ak v tejto lehote vadu nevytkne, práva zo zodpovednosti za vady zaniknú.
Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti u Obchodníka nasledovne:
v kamennom obchode Predávajúceho, kde predávajúci zabezpečí vo svojich prevádzkových priestoroch prítomnosť zamestnanca povereného na vybavovanie reklamácie, vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania vyhotovením reklamácii alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
písomnou reklamáciou vlastnoručne podpísanou prostredníctvom reklamačného formulára na adresu sídla Obchodníka spolu s reklamovaným Tovarom a dokladom o kúpe Tovaru prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra. Obchodník nepreberá zakúpený Tovar, ktorý mu bol zaslaný Spotrebiteľom prostredníctvom dobierky.
elektronicky prostredníctvom reklamačného formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 2 týchto VOP.
Spotrebiteľ je zároveň povinný bezodkladne odovzdať alebo sprístupniť reklamovaný Tovar a predložiť doklad o kúpe Tovaru Obchodníkovi v jeho prevádzkarni uvedenej v článku II. bod 9 VOP alebo prostredníctvom poštovej zásielky na adresu sídla Obchodníka.
Pre spárovanie reklamovaného Tovaru s uplatnenou reklamáciou oznámi Spotrebiteľ Obchodníkovi pri predložení reklamovaného Tovaru svoje meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu a dátum uskutočnenia reklamácie prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je umiestnený na internetovej stránke E-shopu.
Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade odstráni.
Ak Obchodník zodpovedá za vady predanej veci má voči nemu Spotrebiteľ nasledovné nároky:
Právo na opravu alebo výmenu veci:
Ak má Tovar vadu, ktorú možno odstrániť, Obchodník ju bezplatne, riadne bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie odstráni. Obchodník môže 30-dňovú lehotu predĺžiť v prípade, ak je dlhšia lehota odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. O tejto skutočnosti Obchodník upovedomí Spotrebiteľa ešte pred uplynutím 30-dňovej lehoty. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu súčasti Tovaru, len ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava veci spôsobila Obchodníkovi značné ťažkosti.
Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy, ak:
obchodník vec neopravil ani nevymenil,
obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
Obchodník odmietol odstrániť vady z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava veci spôsobila Obchodníkovi značné ťažkosti,
vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
Obchodník vyhlásil alebo z okolností je zrejme, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa
Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy za rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci a za vadu takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
Obchodník vráti kúpnu cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa 2 mesačná lehota na uplatnenia vady nevzťahuje.
Spotrebiteľ má voči Obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí právo na náhradu účelne vynaložených nákladov uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len, ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov a pri použitých veciach jedného roka.
Právo na záruku zaniká v prípade, že:
k vade došlo mechanickým poškodením Tovaru spôsobeným Spotrebiteľom,
nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
neoznámením zjavných vád pre prevzatí Tovaru,
používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu Tovaru,
zanedbaním starostlivosti a údržby o Tovar,
poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním,
používaním Tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
Zo záruky sú taktiež vyňaté chyby, ktoré vznikli pri živelnej pohrome. Záruka sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie Tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním Tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
Pre úpravu zodpovednosti za vady Tovaru, vrátane záruky za akosť, v zmluvných vzťahoch medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, ktorý nie je Spotrebiteľom, sa použijú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného Tovaru, jeho výmenou alebo vrátením Kúpnej ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Nepoškodenie Tovaru resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní Tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní Tovaru, nakoľko sa Tovar pri preprave môže poškodiť, odporúčame Spotrebiteľom rozbaliť Tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj Tovar zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou VOP a Obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia Spotrebiteľa.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný a pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru a pri dodávaní tovaru opakovane počas určitého času, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese:
Medke plus s. r. o., Námestie Slobody 26, 073 01 Sobrance
Tel. číslo: 056/652 10 88, Mobil:0940 602 778, E – mail: medkeplussro@gmail.com
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je súčasťou VOP zverejnených na webovej stránke www.medkeplus.sk, jeho použitie však nie je povinné.
Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom nášho webového sídla: www.medkeplus.sk. Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom médiu (e-mailom).
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. DÔSLEDKY ODSTÚPENIA OD ZMLUVY
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Tovar nám zašlite späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Predpokladaný odhad týchto nákladov je 5 až 10 Eur.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Ak ste požiadali o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, máte povinnosť uhradiť nám cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy ste nám oznámili Vaše rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.
Z Á R U Č N Ý L I S T
Vážený zákazníci,
ďakujeme Vám za Vašu dôveru. Našim cieľom je Vaša spokojnosť so zakúpeným výrobkom. Zakúpili ste si vychádzkovú obuv so zdravotným účinkom, prípadne Certifikovanú pracovnú obuv.
Preto si Vás dovoľujeme upozorniť na niektoré zásady správneho používania a ošetrovania Vami zakúpenej obuvi a koženej galantérie. Skôr ako si obuv kúpite, dôkladne si ju vyskúšajte, lebo nesprávny výber obuvi ohrozuje zdravie Vašich nôh. Súčasne dbajte na to aby zvolený strih, tvar, veľkosť a šírka obuvi presne zodpovedali Vašej nohe a Vašim potrebám nakoľko vady spôsobené nesprávnym výberom obuvi nemôžu byť dôvodom k následnej reklamácií. Vprípade vrátenia tovaru po vyskúšaní cez e-shop, alebo na predajni nie je možné vrátiť nosenú obuv.
Pri výbere obuvi rozlišujte obuv podľa účelu. Pre každú príležitosť je vhodný iný druh obuvi. Účelovosť ovplyvňuje konštrukcia, použitý materiál a spôsob údržby. Berte prosím pri výbere do úvahy, k akému účelu budete obuv používať.
o Spoločenská /Módna obuv – je určená pre krátkodobé nosenie najmä v interiéry. Do tejto skupiny patria celokožená obuv klasického strihu s koženou podrážkou, obuv saténová. Táto obuv je veľmi citlivá na vlhkosť a nerovný povrch. Obuv s opätkom vyšším ako 60 mm nie je vhodná zo zdravotného hľadiska na celodenné nosenie
o Vychádzková obuv – je určená na celodenné nosenie, nie na športové účely.
o Domáca obuv – vyrobená prevažne z textilného materiálu, určená pre nosenie v miestnostiach /papuče/ .
o Zdravotná obuv – vyrobená prevažne z kože, vhodná na celodenné nosenie v interiéry aj exteriéry.
Ak je obuv používaná k inému účelu, ako je určená nemôže byť reklamovaná. Záručná doba je 24 mesiacov. V žiadnom prípade nemôžeme zamieňať záručnú dobu so životnosťou výrobku. Životnosť obuvi je daná spôsobom a intenzitou používania, tz., že intenzívnym používaním môže byť životnosť obuvi nižšia, než záručná doba.
Zásady správneho používania a ošetrovania jednotlivých druhov obuvi:
• Novú obuv noste len kratší čas, aby sa prispôsobila tvaru nohy. Obuv striedajte v období najmenej 2 – 3 dni, najmä pri vlhkom počasí. Vyvarujte sa rozmáčaniu koženej a velúrovej obuvi, poškodzuje povrchovú úpravu a deformuje tvar obuvi. Táto obuv nemá neobmedzenú odolnosť proti vlhkosti ani pri používaní impregnačných prostriedkov.
• Premočenú obuv nikdy prudko nesušte ! Nechajte ju vyschnúť pri izbovej teplote.
• Obuv denne starostlivo ošetrujte, predĺžite jej životnosť. Zvlášť zimnú a celoročnú obuv, pred prvým použitím naimpregnujte /nakrémujte/ . Impregnáciu /krémovanie/ opakujte pravidelne v závislosti na počasí. Pravidelným ošetrovaním a včasnou výmenou opotrebovaných opätkov, podrážok, zabránite rozsiahlemu poškodeniu niektorých častí obuvi.
• Pri obúvaní, zvlášť uzavretého strihu, používajte obúvaciu lyžicu, aby ste zabránili polámaniu pätnej časti . Obúvajte a vyzúvajte vždy rozviazané topánky, zabránite prelomeniu , prípadne odtrhnutiu päty. Po vyzutí obuv napnite na napináky príslušnej veľkosti, alebo vystužte novinovým papierom
• Chráňte obuv pred chemikáliami, saponátmi a rozpúšťadlami. Koženú obuv v žiadnom prípade neperte v práčke ! Zbavíte tak material elastickosti , spôsobíte jeho praskanie a zároveň oslabíte spony a šitie.
• Pri zvýšenom potení alebo prevlhnutí môže obuv čiastočne púšťať farbu.
• Nerovnomerná kresba zvršku a čiastočná rozdielnosť povrchu je charakteristická pre prírodnú kožu.
Poškodenie obuvi spôsobená nerešpektovaním uvedených zásad, nemôže byť predmetom následnej reklamácie. Ošetrovanie a údržba obuvi:
• Výrobok z usne /kože/ – treba očistiť od blata a prachu vhodnou kefkou alebo handričkou, prípadne vlhkou špongiou . Rozmáčanie výrobku poškodzuje vzhľad povrchovej úpravy a deformuje tvar. Po odstránení nečistôt a vysušení výrobku naneste tenkú vrstvu farebného alebo bezfarebného krému a vyleštíte. V prípade mechanického odretia lícovej vrstvy si výrobok prestriekajte krycou farbou príslušného odtieňa v sprayovom balení. Koža nie je vode odolný materiál, ale odpudivosť vody od Vašej obuvi možno zvýšiť pomocou impregnačných prostriedkov.
Každý farbený materiál za prítomnosti vlhkosti môže uvoľňovať farbu, preto je nutné ho ešte pred prvým použitím ošetriť prípravkami určenými na zamedzenie uvoľňovania farby. Nejedná sa o materiálovú chybu, ale o prirodzenú vlastnosť farbeného materiálu. Farbený materiál je preto nutné pravidelne ošetrovať prípravkami na to určenými.
• Výrobok z vlasových materiálov nebuk, velúr –zbaviť blata a prachu gumenou kefkou. Na odstránenie mastnôt použiť chemický prostriedok na čistenie škvŕn. Na ošetrenie sú vhodné impregnačné alebo farebné prostriedky v sprayoch špeciálne na vlasové materiály. Po zaschnutí farbiva jemne prekefovať gumovou kefkou. Výrobok nikdy nekrémujte krémami na usňovú obuv.
• Výrobok z lakových usní – nečistoty odstrániť mäkkým textilom za sucha alebo mokra. Povrch je nutné chrániť pred chemickými vplyvmi, rozmáčaním a predovšetkým mrazom! Užívaním výrobku pod bodom mrazu / 0 st. C/ laková useň stuhne a dôjde k popraskaniu lakovej vrstvy.
• Výrobok z povrstvenej kože – očistiť od blata a prachu vhodnou kefkou alebo handričkou, prípadne vlhkou špongiou . Rozmáčanie výrobku poškodzuje vzhľad povrchovej úpravy a deformuje tvar. Po odstránení nečistôt ponechajte výrobok voľne vysušiť.
• Výrobok z poromerických materiálov – očistiť od blata a prachu vhodnou kefkou alebo handričkou, prípadne vlhkou špongiou . Po odstránení nečistôt ponechajte výrobok voľne vysušiť. Plastové súčasti obuvi sú často farbené a bývajú veľmi náchylné k mechanickému poškodeniu spôsobenému, napr. zakopnutím. Výrobok vyrobený zo syntetického materiálu nie je vhodný na nosenie za teplôt pod -5 ̊C
• Výrobok z textilných materiálov – čistiť jemným kefovaním. Podľa druhu textilu a povahu znečistenia tiež vytieraním za vlhka. Mastné škvrny očistiť čističom škvŕn na textil. Do poručujeme impregnovať, nikdy neprať! Výrobok nie je vhodný do daždivého počasia a vlhkého prostredia.
Upozornenie :
• Useň je poromerický materiál, ktorý sa vyznačuje tým, že prepúšťa vodu. Túto vlastnosť je možné zmierniť ošetrením a to už pred prvým použitím, a potom pravidelným opakovaním. Napriek tomu výrobok z tohto materiálu nie je vhodný do dažďa tak ako lakovaná useň do mrazu !!! Obuv chráňte pred vlhkom a premáčaním, vžiadnom prípade ju neperte !!!
• Úplné premočenie usňového výrobku trvalo poškodí jeho vzhľad, deformuje tvar. Takmer každá useň je dofarbovaná do žiaduceho odtieňa, čo môže pri nadmernom potení alebo prevlhnutí spôsobovať čiastočné zafarbovanie. K eliminácii do poručujeme špeciálne prípravky. Nerovnomerná kresba líca, čiastočná odlišnosť farebného odtieňa a výrazné prírodné znaky nie sú chybou, ale vlastnosťou použitého materiálu !!!
• perforovaná a sandálová obuv je vhodná iba do suchého prostredia
• stielky, zlomené pracky, či znefunkčnené suché zipsy nie sú predmetom reklamácie, stará sa one sám zákazník
• obuv pred použitím natrite krémom, alebo naimpregnujte silikónovým olejom, okrem obuvi z teľacej kože.
• pri obúvaní uvoľnite suchý zips, alebo pracku, obuv nevyzúvajte pristúpením päty, pretože nadmerné namáhanie naj opotrebúvaných častí môže viesť k poškodeniu obuvi
• obuv chráňte pred prudkými tepelnými zdrojmi a pred mrazom. Obuv neodporúčame používať mimo rozsahu teplôt od 0 – 50 st. C.
• obuv chráňte pred chemikáliami, saponátmi, rozpúšťadlami, tvrdými a ostrými predmetmi, ktoré by mohli poškodiť povrchovú úpravu zvršku, alebo podošvy
• obuv nie je vhodná ako pracovná obuv na prácu, okrem CErtifikovanej pracovnej obuvi
• pokiaľ sa jedná o mechanicky poškodenú obuv, rozumie sa rozpáraná, roztrhaná, alebo znefunkčnené suché zipsy, takéto poškodenie nie je predmetom reklamácie
Dodržiavanie týchto zásad povedie k Vašej spokojnosti a zabezpečí obuvi dlhú životnosť, v prípade ich nerešpektovania však nemôžeme reklamáciu uznať.
Podmienky reklamácie :
• Na zakúpenú obuv sa vzťahuje záruka 24 mesiacov od zakúpenia.
• Záručná doba sa predlžuje odobu, kedy bol tovar v oprave, maximálne o30 dní.
• Reklamácia môže byť uplatnená v prevádzke, v ktorej ste obuv kúpili a to bezodkladne, ihneď po zistení chyby. Prípadná reklamácia nebude uznaná ak bude obuv s vadou ďalej užívaná a z odstrániteľnej vady sa stane vada neodstrániteľná .
Výrobnou chybou sa rozumie nedostatok na obuvi, ktorým je obmedzené, prípadne znemožnené jej ďalšie používanie, ak však príčinou tohto stavu nebolo opotrebenie obuvi úmyselné, či neúmyselné poškodenie alebo zanedbanie základných pravidiel ošetrovania. V prípade, že sa na obuvi prejaví chyba, je nutné obuv reklamovať okamžite a bezodkladne po zistení ďalej ju nepoužívať (§ 599 Občianskeho zákonníka).
•Na reklamáciu je potrebné predkladať len tovar riadne vyčistený / nezablatený, nezapáchajúci , suchý/ zbavený všetkých nečistôt + pokladničný doklad /faktúra/
• Pri uplatnení záručného práva sa bude podľa rozsahu chyby postupovať nasledovne:
1. Bezplatná záručná oprava
2. Poskytnutie zľavy z kúpnej ceny tovaru – podľa rozsahu vady
3. Výmena tovaru
4. Odstúpenie od zmluvy
Záruka sa nevzťahuje na:
•Na opotrebenie tovaru, zmeny vzhľadu tovaru spôsobené jeho užívaním alebo poškodenia spôsobené zanedbaním riadnej údržby, resp. nedodržaním zásad pre účelové používanie tovaru.
– Prešúchanie podošiev, vyrezanie na špičkách, opotrebovanie a zlomenie podpätkov a pätníkov
– Mechanické poškodenia, odretia, odtrhnutia jazýčkov zipsov, popukanie lakovej politúry v dôsledku nesprávneho zásahu alebo údržby, okopanie špičiek,
– Farbenie prírodných koží vo vnútri obuvi vplyvom pôsobenia potu alebo silného premočenia obuvi
– Poškodenie vzniknuté v dôsledku nesprávneho prispôsobenia obuvi k nohe, napr. prešúchanie podšívok na pätách a špičkách
– Strata ozdobných súčastí obuvi – spony, štrasové komponenty, ozdoby atď.
• Na pohodlnosť obuvi – pri výbere obuvi sa sústreďte na to, či je obuv dostatočne široká, dlhá, pohodlná, pretože neskoršie reklamácie z tohto dôvodu neakceptujeme.
Vzhľadom k rozdielnej intenzite užívania tovaru u jednotlivých spotrebiteľov môže byť životnosť tovaru vyčerpaná ešte pred uplynutím záručnej doby.
Medke plus s.r.o., Námestie Slobody 26, 073 01 Sobrance